Hjemmeside - Digital mediestrategi - Facebook
Hjemmeside
I december 2017 blev Grenaa-Anholt Færgefarts nye hjemmeside lanceret. Den lavede vi ud fra et ønske om en mere tidssvarende og responsive hjemmeside, hvor man let kan booke en færgebillet.
Mere engagement og flere bookinger med digital mediestrategi
Grenaa-Anholt Færgefart kom med et ønske om at sprede deres budskab om, at de gerne vil have folk til at tage færgen til Anholt, uden det ville virke som et direkte salgsbudskab. Her blev Facebook valgt som det oplagte digitale medie. Salgsbudskabet er ikke skjult, men pakket ind i gode historier, beretninger, billeder og video, så vi giver følgerne noget værdi for deres opmærksomhed.
Det belønner sig i engagement fra brugernes side i form af likes, delinger og kommentarer. Vi har fået bekræftet, at der var et behov for en virksomhedsside, da flere er begyndt at stille spørgsmål om øen og overnatningsmuligheder direkte på Facebook.
Grenaa-Anholt Færgefart søger dialogen med kunderne på Facebook og opfordrer til engagement gennem godt indhold. Som afsender er de en aktiv del af samtaler og svarer hurtigt på spørgsmål fra kunder. På den måde opbygger de en loyal følgerskare, der gerne vil involvere sig og sprede budskabet om færgeselskabet til sit netværk.
Sammen med Facebook-strategien er der lagt et månedligt budget for annoncering, så vi sikrer, at budskabet kommer længere ud og skaber opmærksomhed hos flere Facebook-brugere. Gennem en klar segmentering har vi mulighed for at nå forskellige specifikke målgrupper som f.eks. har interesse for pilates, maraton, natur eller andet. På det punkt er Facebook fantastisk, da man for et beskedent beløb kan nå rigtig mange mennesker.
Facebook-annonceringen resulterede direkte i flere bookinger – selv uden for sæsonen.
Design og kodning af hjemmeside
Digital Mediestrategi
Facebook-annoncering
Skal du på de sociale medier? Så kontakt os Kontakt os