Derfor skal din virksomhed have en blog
En blog kan brande repræsentanter fra din virksomhed som eksperter. Her skal det ikke handle om at sælge, men om at vise autoritet på et ekspertområde, bidrage med viden og skabe værdi.
Bloggen kan være medvirkende til, at du får en meget mere personlig relation til dine kunder og nedbryder tillidsbarrierer ved at give kunderne noget information af værdi. Hvis du formår at skabe godt indhold, opbygger det tillid, flere besøgende på din hjemmeside og en bedre placering i Google-søgeresultaterne.
Kort sagt, så hjælper en blog dig med at nå et meget større publikum.
Det sker ikke fra den ene dag til den anden
Når du begynder at blogge, så findes der ingen hurtige metoder til at blive set – det tager tid, så du skal ikke være nervøs, hvis du ikke har meget trafik det første stykke tid. Den vil dog over tid styrke din digitale indsats, når du har opbygget et bibliotek af relevante blogindlæg.
Vigtig viden om blogs
- Det er ikke bare en dum trend, der forsvinder igen, men en afprøvet og gennemtestet marketing metode.
- Når du blogger, forbedrer du din søgemaskineoptimering.
- En blog kan sikre dig en position som førende ekspert på et område.
- Når du blogger, giver du din virksomhed et menneskeligt ansigt udadtil og opbygger tillid.
- Gode blogindlæg er med til at sikre dig tilbagevendende kunder på din hjemmeside.
- Blogindlæg kan binde din digitale tilstedeværelse sammen, da de kan deles på sociale medier og dermed guide dine følgere over på din hjemmeside.
Så, hvis du begynder at poste relevante blogindlæg på din hjemmeside, vil det på sigt vise sig som en god investering, der giver værdi for dine kunder og positionerer dig som ekspert.