1306
1165
1162
1099
1253
1100
1258
1287
1303
1068
1308
1276
1103
1298
1175
1233
1182
1107
1090
1168
1127
1282
1254
1085
1193
1186
1226
1266
1189
1089
1169
1263
1242
1301
1231
1204
1102
1155
1101
1125
1278
1218
1229
1148
1289
1126
1272
1124
1236
1247
1284
1135
1088
1195
1118
1215
1079
1221
1244
1269
1108
1203
1106
1163
1241
1074
1086
1268
1227
1130
1140
1188
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 6. June 2017

Drop boost og få succes med annoncering

Her kan du blive klogere på, hvorfor du skal skrotte boost-funktionen og begynde at annoncere.
Læs mere om Facebook-annoncering her

Velkommen til Reklamebureauet Mercatus i Grenaa

Mangler du en troværdig samarbejdspartner, der kan løfte din markedsføring, visuelle kommunikation og online identitet?

Så er du kommet til det rette reklamebureau. Her hos Mercatus spænder vores marketing kompetencer vidt og samlet set har vi over 100 års erfaring fra reklamebranchen. Vores vision er at skabe enkel kommunikation, der rammer plet hos din målgruppe – både online og offline.

Kontakt os allerede i dag, hvis du har spørgsmål eller for en uforpligtende samtale.

Vi holder sommerferie!

Bureauet holder ferielukket i perioden 10. - 21. juli, begge dage incl.

Hvis du slet ikke kan undvære os så længe, så ring til Lars på 40510619

Lars Chalmer Rasmussen

Partner & kontaktchef

Mail: lars@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4051 0619

Tekst & koncept
Ledelse & økonomi
Kommunikationsrådgivning
Lær Lars at kende

Nyhedsbrev

Axacon, der laver professionelle lagerstyrings løsninger fik lavet et nutidigt nyhedsbrev med relevante links, visuelt flot præsenteret indhold og spændende indhold.
Læs mere om vores løsning

Jens Sandberg Nikolajsen

Partner & kreativ chef

Mail: jens@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4050 0619

Tekst
Grafisk design
Koncept & strategi
Lær Jens at kende

Digital mediestrategi: Nyheder på hjemmesiden, Facebook og nyhedsbrev

Grenaa Varmeværk ønskede, at blive skarpere på deres eksterne kommunikation, og skabe en mere personlig og dialogsøgende relation til deres forbrugere. Derfor udformede vi en digital mediestrategi med fokus på nyheder på hjemmesiden, Facebook og i nyhedsbrevet.
Se vores løsning

Randers Biz – mar/apr 2017

Om Randers Biz Læs vores magasin

Erhvervsmagasin – juni 2017

Om Erhverv Djursland Læs vores magasin

Vi vil skabe kommunikation der opfattes enkelt

Af: Lykke Kroer Bertelsen – 19. June 2017

Derfor skal du installere en Facebook-pixel nu!

Bliv bedre til at måle, evaluere og dokumentere dine resultater på Facebook.
Læs mere om Facebook-pixlen
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 14. March 2017

Det skal du vide om Instagram anno 2017

Instagram er, som sit moderselskab Facebook, ved at blive et “lidt af hvert” medie, forstået på den måde, at mulighederne og funktionerne er eksploderet.
Læs mere

Preben Hviid-Hansen

Medierådgiver

Mail: preben@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4080 0803

Senior Medierådgiver
RandersBiz
Lær Preben at kende
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 20. April 2017

Engager dine kunder med godt indhold

Kunsten at engagere sine kunder er ikke altid nemt. Med content marketing kan du skabe værdi for dine kunder, så de bliver loyale over for dit brand og dine medarbejdere. Her får du nogle gode råd til, hvordan du kan bruge content marketing i din markedsføring.
Læs mere om content

Lykke Kroer Bertelsen

Digital chef & associeret partner

Mail: lykke@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2750 8240

Digital medierådgivning
Lær Lykke at kende
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 14. November 2016

Instagram: Den billigste, nemmeste og lækreste markedsføring

Du bliver sikkert overrasket, når du hører, at der er mere end 400 millioner daglige brugere af Instagram på verdensplan og alene i Danmark cirka 1,3 millioner.
Læs mere om Instagram

Arbejdstilsynet har givet os en Grøn Smiley

Boligguide

Boligselskabet B45 har flere gange udgivet en samlet guide over deres flere end 1.400 lejemål. Tryksagen uddeles til nuværende og potentielle beboere, ligesom der er en udvidet digital udgave med links.
SE VORES LØSNING
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 19. August 2016

Guide: 8 simple trin til oprettelse af din LinkedIn profil

Anser du dig selv som en professionel medarbejder eller leder og vil du gerne følge med i branchenyheder? Så skal du på LinkedIn og det kan kun gå for langsomt.
Læs guiden
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 6. September 2016

Forstå dit behov for SEO på 2 minutter

SEO, hvad er det nu lige det er? Sidder du måske og tænker. Det skal skal jeg forklare dig og her får du også grunden til, at du skal i gang med det nu.
Bliv klogere på SEO

Design af kortstandere

Norddjurs Kommune har fået fremstillet nye kortstandere i Grenaa skov- og hedeområder samt i Porsebakkerne ved Auning. De indeholder både opdaterede og nytegnede kort, omtale af områderne samt fotografier.
Se vores løsning
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 27. January 2017

Det skal du vide om Facebook i 2017

Det kan være svært at følge med, når Facebook ofte laver ændringer eller nye funktioner. Derfor får du en oversigt over de vigtigste ting, du bør vide og være opmærksom på i 2017.
Læs mere her

Jonas Høyer Renner

Junior web konsulent

Mail: jonas@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619

IT
Grafisk design
Webdesign og kodning
Lær Jonas at kende

Erhvervsmagasin – maj 2017

Om Erhverv Djursland Læs vores magasin
Af: Jens Sandberg Nikolajsen – 31. October 2016

Vil du ses? Så brug advertorials aktivt i din markedsføring

Udviklingen inden for reklamebranchen har givet liv til en anderledes form for reklame, der hedder advertorials, som giver læseren værdi. Det er branding i form af storytelling.
Læs mere om advertorials her

Digital mediestrategi - LinkedIn - Facebook

Aalsrode tømrerfirma fik analyseret deres online potentiale og fik en konkret handlingsplan. På Facebook udvider de "Aalsrode familien" og møder kunderne i øjenhøjde og opbygger relationer på LinkedIn
Se vores løsning

Anette Sørensen

Bogholder

Mail: anette@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2026 6236

Bogholder
Debitorpleje
Lær Anette at kende

Kenneth Lykke Pedersen

Senior web konsulent og grafisk designer

Mail: kenneth@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2818 6568

IT
Grafisk design
Webdesign og kodning
Lær Kenneth at kende

Majken Müller-Hansen

Digital medierådgiver

Mail: majken@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2896 7708

Digital medierådgivning
Lær Majken at kende
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 29. September 2016

Huskeliste: Sådan udfylder du din LinkedIn profil

En succesfuld virksomhed kender værdien af netværk og ved at stærke relationer åbner døre. LinkedIn er den bedste sociale medieplatform til at hjælpe dig med at holde kontakt til dit netværk og med at skabe nye professionelle relationer.
Læs huskelisten

Digital mediestrategi – Ny hjemmeside – Sociale medier

Fregat Fiskeeksport A/S fik fastlagt en digital mediestrategi, der efterfølgende resulterede i en helt ny hjemmeside og aktiv tilstedeværelse på sociale medier.
Se vores løsning

Sheila Facius

Medierådgiver

Mail: sheila@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2278 7540

Medierådgivning
Lær Sheila at kende

Randers Biz – jan/feb 2017

Om Randers Biz Læs vores magasin

Facebook workshop

Med udgangspunkt i Grenaa Idrætscenters ønske om at blive bedre til at skrive opslag til Facebook, lavede vi en skræddersyet workshop på tre timer.
Læs mere om workshoppen
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 14. December 2016

Få loyale kunder og sælg mere med et nyhedsbrev

Der er mere en 3,2 milliarder email konti, 95% af alle forbrugere bruger email og 91% af dem tjekker mail en gang om dagen (kilde: socialmouths.com). Hvis det ikke lyder som en oplagt mulighed for at komme i kontakt med dine kunder og skabe salg, så har du ikke hørt efter i timen.
Bliv klogere på nyhedsbreve

Erhvervsmagasin – april 2017

Om Erhverv Djursland Læs vores magasin
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 15. September 2016

Derfor skal din virksomhed have en blog

En blog kan brande repræsentanter fra din virksomhed som eksperter på deres fagområde. På en blog skal det ikke handle om at sælge, men om at vise autoritet på et ekspertområde, om at bidrage til viden og skabe værdi.
Læs blogindlægget her
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 21. September 2016

Sådan forebygger du en shitstorm

Ved du, hvad en shitstorm er og hvordan du aktivt kan være med til at forebygge en shitstorm? I dette blogindlæg får du kort nogle gode råd og viden om, hvad du kan gøre for at undgå stormens susen.
Læs mere her
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 6. October 2016

8 typer opslag du bør dele på sociale medier

Hvis du er en af de virksomheder, der klogt har kastet sig ud i universet af sociale medier, så har du sikkert oplevet, at det kan være svært at holde fokus på, hvad der er et godt opslag. Her får du en lille huskeliste med nogle af de former for opslag, der gavner dig.
Læs blog

Randers Biz – december 2016

Om Randers Biz Læs vores magasin

Beboerbrevet

Boligselskabet B45 udgiver et par gange om året et mindre magasin, der distribueres til samtlige beboere, medlemmer og ansatte. Magasinet findes også i digital udgave.

Beboerbrevet indeholder nyheder og informationer fra boligselskabet og historier med beboere og medarbejdere.
Se vores løsning

Digital mediestrategi - Facebook

Grenaa Anholt Færgefart kom med ønsket om øget eksponering nu og her pga. billigere færgepriser og ledige pladser ombord. Facebook kampagnen blev en succes og det resulterede i flere bookinger - selv uden for sæson.
Se vores løsning

Niels Opstrup

Bestyrelsesformand

Mail: niels@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4029 3033

Bestyrelsesformand
Advokat (H)
Præsident i ADVOC
Lær Niels at kende
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 28. November 2016

Sådan gør du dine Facebook opslag mere effektive

Her får du kort en et overblik over, hvordan du kan gøre dine Facebook opslag mere effektive, så de kommer ud til flere følgere og skaber engagement i form af likes, kommentarer og delinger.
Lær mere om effektive opslag her

Digital mediestrategi – Hjemmeside (design) – Sociale medier

Ejendomsmæglerfirmaet John Frandsen fik formuleret en digital mediestrategi, der efterfølgende resulterede i en redesignet hjemmeside og aktiv tilstedeværelse på sociale medier.
Se vores løsning
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 31. January 2017

4 eksempler på video til din online markedsføring

I blogindlægget får du 4 konkrete eksempler på, hvordan du kan bruge video i din markedsføring.
Læs mere om video

Mogens Greve

Journalist

Mail: mogens@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4111 9910

Erhverv Djursland
RandersBiz
Ad hoc
Lær Mogens at kende
6. October 2016

8 typer opslag du bør dele på sociale medier

Hvis du er en af de virksomheder, der klogt har kastet sig ud i universet af sociale medier, så har du sikkert oplevet, at det kan være svært at holde fokus på, hvad der er et godt opslag. Her får du en lille huskeliste med nogle af de former for opslag, der gavner dig.

 

1. Sørg for at linke til dit eget indhold

Du skal huske at binde dit indhold på f.eks. din hjemmeside sammen med dine sociale medier. Har du skrevet en nyhed på din hjemmeside, så skriv en teaser på Facebook med et link til din nyhed. På den måde knytter du medierne sammen. Det er især et godt trick, hvis du er i gang med at bygge en online tilstedeværelse på et socialt medie. Generelt vil du skaffe flere besøgende til din hjemmeside og flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

 2. Del andres gode indhold

På fagsprog hedder det at kuratere, når du deler andres opslag på sociale medier. Her handler det om, at finde indhold fra andre eksperter som din målgruppe vil sætte pris på. Det viser, at du er villig til at værdsætte andres mening end blot din egen og vigtigst af alt giver dine følgere noget af værdi.

3. Fortæl den gode historie

Dine følgere interesserer sig for dig fordi du har noget værdifuldt på hjerte. Hvis du har et specielt tilbud på et produkt, service, guide, kursus eller webinar, så brug de sociale medier til at få dit budskab ud. Sørg for at lægge vægt på en god historie og IKKE salgssnak! Hvis du f.eks. er frisør, der har hårspray på tilbud, så vis dine følgere, hvordan du sætter den flotteste frisure med hårsprayen på en video. Hvis du udbyder et kursus, så bør du give dine følgere en smagsprøve på værdifuld viden, så de er klar over at kurset er pengene værd. Som social media guru Gary Vaynerchuck siger “Pump out good shit and people will follow”.

 4. Brug storytelling og humor

Her kan vi passende citere Seth Godin, der siger “Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell”. Det handler nemlig om de historier, vi fortæller. I den forbindelse er det vigtigt, at vi tør bruge humor en gang imellem. Du skal huske at dine følgere er mennesker, der elsker at grine. Det handler nemlig om at skabe en følelsesmæssige relation til dem.

5. Vær altid visuel med billeder eller video

Selvom du kan gøre meget med følelser, kan du gøre endnu mere med visuelt indhold. Ifølge KISSMetrics undersøgelse bliver indhold med billeder eller video set 94% mere end opslag, der udelukkende indeholder tekst.

6. Stil spørgsmål

Hvis du har et problem eller overvejer, hvad dine kunder synes, så stil spørgsmålet på dine sociale medier. På den måde søger du dialogen med kunderne og viser at deres mening betyder noget for dig. Sæt dig selv i din kundes sted og spørg, hvad du gerne vil vide som kunde eller, hvad du brænder for.

 7. Afslør noget personligt

Her er en gylden mulighed for at få sat storytelling og følelser i spil. Det er jo ikke sådan at dine følgere skal kende dine mørkeste hemmeligheder, men f.eks. om du er helt tosset med biler, spiller håndbold eller går meget op i madlavning. Det skal være noget som dine følgere kan identificere sig med. Det må meget gerne være finurligheder eller mærkelige ting, der gør at folk husker dig for det. Det er en måde at skabe et menneskeligt ansigt på din virksomhed.

8. Anerkend andres gode arbejde

Når du får muligheden for at anerkende et andet menneske eller virksomhed, så skal du udnytte det. Det viser dine følgere, at du har overskud, det styrker opfattelsen af dig som et godt menneske og viser at det hele ikke behøver at handle om dig.   

Lykke Kroer Bertelsen

Digital chef & associeret partner
Mail: lykke@mercatus.dk · Tlf.: 8630 0619

Lær Lykke at kende