Drop boost og få succes med Facebook-annoncering
Mange vælger stadig den lette løsning på Facebook og benytter sig af boost-knappen. Det er en skam. Nu skal du høre hvorfor.
Faktum er, at du får mindre ud af dine annoncekroner ved at booste dine opslag, end du gør ved annoncering via Facebooks Annonceadministrator.
Begrænsende og dyrt
Den velkendte boost-funktion giver dig mulighed for at opnå større rækkevidde inden for få geografiske og demografiske områder. Det er godt, hvis du blot vil udbrede kendskab generelt til din Facebook-side blandt en specifik målgruppe.
Men så snart du skal arbejde mere professionelt med din markedsføring, skal du skifte til annoncering. Her kan du samle leads til dit nyhedsbrev, skabe salg til din webshop, fange nogle meget konkrete kundeemner og meget andet.
Facebook-annoncering, der batter
Første step mod succesfuld Facebook-annoncering er at oprette en Facebook Business Manager (læs vores guide her). Heri opretter du nemlig din annoncekonto, hvor alle din virksomheds annoncer vil være samlet. Din Facebook-pixel skal du også have styr på.
Der er mange funktioner i annonceadministratoren, og det kan af og til føles lidt som en jungle. Når først du har lært systemet at kende, så er der altså også value-for-money.
Jeg er selv kæmpe fan af målsætningen leadgenerering, hvor det kun kræver ganske få kliks af modtageren at blive tilmeldt din emailliste. Forleden fordoblede vi næsten antallet af modtagere af en kundes nyhedsbrev – mod blot 500 kroner i annoncekroner. Det er fedt!
Mangler du en hjælpende hånd til din Facebook-annoncering? Tag en snak med os. Vi kan både hjælpe med en konkret annonceopsætning og oplære dig i selv at annoncere.