Velkommen til Reklamebureauet Mercatus i Grenaa

Mangler du en troværdig samarbejdspartner, der kan løfte din markedsføring, visuelle kommunikation og online identitet?

Så er du kommet til det rette reklamebureau. Her hos Mercatus spænder vores marketing kompetencer vidt og samlet set har vi over 100 års erfaring fra reklamebranchen. Vores vision er at skabe enkel kommunikation, der rammer plet hos din målgruppe – både online og offline.

Kontakt os allerede i dag, hvis du har spørgsmål eller for en uforpligtende samtale.

Sheila er vores Google Adwords ekspert

Hun er en af vores dygtigste online marketing eksperter, der netop har opnået Adwords certificeringer fra Google. Med hendes hjælp kan få effektive reklamer på Google.

Læs mere her

Vi mangler en dugfrisk deltids mediekonsulent

Du har nu chancen for at få en fleksible og selvstændig hverdag som en del af vores engagerede team.

Læs mere om stillingen her

Design - kodning af hjemmeside

Norddjurs Skoletjeneste tilbyder skoleklasser faglige besøg ved lokale institutioner og virksomheder. Vi hjalp dem med en opdatering og nyt design af hjemmesiden.
Se vores løsning
Af: Majken Müller-Hansen – 26. September 2017

Sådan laver du undertekster til din Facebook-video

Det er ikke længere nok at skabe godt video indhold på Facebook. I dag ser de fleste brugere videoer uden lyd og derfor skal du lave undertekster.
Læs mere

Jens Sandberg Nikolajsen

Partner & kreativ chef

Mail: jens@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4050 0619

Tekst
Grafisk design
Koncept & strategi
Lær Jens at kende

Lykke Kroer Bertelsen

Digital chef & associeret partner

Mail: lykke@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2750 8240

Digital medierådgivning
Lær Lykke at kende

Facebook workshop hos Mercatus

Vi afholder workshops som enten er skræddersyet specielt til én virksomhed eller som afholdes for et bredt udsnit af lokale virksomheder. Læs om vores Facebook workshop for lokale erhvervsfolk her.
Læs om vores workshop
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 6. June 2017

Drop boost og få succes med annoncering

Her kan du blive klogere på, hvorfor du skal skrotte boost-funktionen og begynde at annoncere.
Læs mere om Facebook-annoncering her

Erhverv Djursland – oktober 2017

Om Erhverv Djursland Læs vores magasin

Randers Biz – okt/nov 2017

Om Randers Biz Læs vores magasin

Randers Biz – aug/sep 2017

Om Randers Biz Læs vores magasin

Digital mediestrategi: Ny hjemmeside, nyheder på hjemmeside, Facebook og LinkedIn

Ålsrode Smede- & Maskinfabrik havde et ønske om en mere interaktiv hjemmeside og en skarpere onlineprofil. En digital mediestrategi hjalp dem i gang med netop det.
Se vores løsning

Vi vil skabe kommunikation der opfattes enkelt

Lars Chalmer Rasmussen

Partner & kontaktchef

Mail: lars@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4051 0619

Tekst & koncept
Ledelse & økonomi
Kommunikationsrådgivning
Lær Lars at kende

Markedsføringsstrategi - hjemmeside - logo - tryksager

Høstfestival 2017 er et initiativ fra Norddjurs Kommune, der skaber opmærksomhed om lokale fødevareoplevelser. Vi hjalp dem med at udbrede kendskabet og skabe en holdbar strategi med plan for hele forløbet.
Se vores løsning
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 4. July 2017

Fortæl målrettede historier med personas

Har du svært ved at konkretisere din målgruppe? Dyk ned i arbejdet med personas, der giver dig overblik og vigtig viden om din målgruppe.
Læs mere om personas

Majken Müller-Hansen

Digital medierådgiver

Mail: majken@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2896 7708

Digital medierådgivning
Lær Majken at kende

Hjemmeside - Facebook - Facebook-annoncering

Marie Birch tilbyder privat sygepleje. Hun efterspurgte en professionel, overskuelig og brugervenlig hjemmeside, hvor hun kunne danne relationer til de besøgende. For at understøtte strategien og få kontakt med kunderne i hverdagen, blev der oprettet en Facebook-side og målrettet annoncering.
Se vores løsning

Digital mediestrategi: Nyheder på hjemmesiden, Facebook og nyhedsbrev

Grenaa Varmeværk ønskede, at blive skarpere på deres eksterne kommunikation, og skabe en mere personlig og dialogsøgende relation til deres forbrugere. Derfor udformede vi en digital mediestrategi med fokus på nyheder på hjemmesiden, Facebook og i nyhedsbrevet.
Se vores løsning
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 20. April 2017

Engager dine kunder med godt indhold

Kunsten at engagere sine kunder er ikke altid nemt. Med content marketing kan du skabe værdi for dine kunder, så de bliver loyale over for dit brand og dine medarbejdere. Her får du nogle gode råd til, hvordan du kan bruge content marketing i din markedsføring.
Læs mere om content

Kenneth Lykke Pedersen

Senior web konsulent og grafisk designer

Mail: kenneth@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2818 6568

IT
Grafisk design
Webdesign og kodning
Lær Kenneth at kende

Preben Hviid-Hansen

Medierådgiver

Mail: preben@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4080 0803

Senior Medierådgiver
RandersBiz
Lær Preben at kende
Af: Sheila Facius – 12. September 2017

Bliv synlig på Google med AdWords

Bliver du væk i mængden, når folk søger efter dig på Google? Så skal du give dig i kast med AdWords, der giver dig mulighed for at blive vist foran dine konkurrenter.
Læs mere
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 19. June 2017

Derfor skal du installere en Facebook-pixel nu!

Bliv bedre til at måle, evaluere og dokumentere dine resultater på Facebook.
Læs mere om Facebook-pixlen

Sheila Facius

Medierådgiver

Mail: sheila@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2278 7540

Medierådgivning
Lær Sheila at kende

Boligguide

Boligselskabet B45 har flere gange udgivet en samlet guide over deres flere end 1.400 lejemål. Tryksagen uddeles til nuværende og potentielle beboere, ligesom der er en udvidet digital udgave med links.
SE VORES LØSNING

Arbejdstilsynet har givet os en Grøn Smiley

Digital mediestrategi – Hjemmeside (design) – Sociale medier

Ejendomsmæglerfirmaet John Frandsen fik formuleret en digital mediestrategi, der efterfølgende resulterede i en redesignet hjemmeside og aktiv tilstedeværelse på sociale medier.
Se vores løsning

Digital mediestrategi - LinkedIn - Facebook

Aalsrode tømrerfirma fik analyseret deres online potentiale og fik en konkret handlingsplan. På Facebook udvider de "Aalsrode familien" og møder kunderne i øjenhøjde og opbygger relationer på LinkedIn
Se vores løsning
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 6. September 2016

Forstå dit behov for SEO på 2 minutter

SEO, hvad er det nu lige det er? Sidder du måske og tænker. Det skal skal jeg forklare dig og her får du også grunden til, at du skal i gang med det nu.
Bliv klogere på SEO
Af: Jens Sandberg Nikolajsen – 31. October 2016

Vil du ses? Så brug advertorials aktivt i din markedsføring

Udviklingen inden for reklamebranchen har givet liv til en anderledes form for reklame, der hedder advertorials, som giver læseren værdi. Det er branding i form af storytelling.
Læs mere om advertorials her

Digital mediestrategi – Ny hjemmeside – Sociale medier

Fregat Fiskeeksport A/S fik fastlagt en digital mediestrategi, der efterfølgende resulterede i en helt ny hjemmeside og aktiv tilstedeværelse på sociale medier.
Se vores løsning
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 14. November 2016

Instagram: Den billigste, nemmeste og lækreste markedsføring

Du bliver sikkert overrasket, når du hører, at der er mere end 400 millioner daglige brugere af Instagram på verdensplan og alene i Danmark cirka 1,3 millioner.
Læs mere om Instagram
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 27. January 2017

Det skal du vide om Facebook i 2017

Det kan være svært at følge med, når Facebook ofte laver ændringer eller nye funktioner. Derfor får du en oversigt over de vigtigste ting, du bør vide og være opmærksom på i 2017.
Læs mere her

Anette Sørensen

Bogholder

Mail: anette@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 2026 6236

Bogholder
Debitorpleje
Lær Anette at kende
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 15. September 2016

Derfor skal din virksomhed have en blog

En blog kan brande repræsentanter fra din virksomhed som eksperter på deres fagområde. På en blog skal det ikke handle om at sælge, men om at vise autoritet på et ekspertområde, om at bidrage til viden og skabe værdi.
Læs blogindlægget her
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 29. September 2016

Huskeliste: Sådan udfylder du din LinkedIn profil

En succesfuld virksomhed kender værdien af netværk og ved at stærke relationer åbner døre. LinkedIn er den bedste sociale medieplatform til at hjælpe dig med at holde kontakt til dit netværk og med at skabe nye professionelle relationer.
Læs huskelisten
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 19. August 2016

Guide: 8 simple trin til oprettelse af din LinkedIn profil

Anser du dig selv som en professionel medarbejder eller leder og vil du gerne følge med i branchenyheder? Så skal du på LinkedIn og det kan kun gå for langsomt.
Læs guiden
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 6. October 2016

8 typer opslag du bør dele på sociale medier

Hvis du er en af de virksomheder, der klogt har kastet sig ud i universet af sociale medier, så har du sikkert oplevet, at det kan være svært at holde fokus på, hvad der er et godt opslag. Her får du en lille huskeliste med nogle af de former for opslag, der gavner dig.
Læs blog
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 14. March 2017

Det skal du vide om Instagram anno 2017

Instagram er, som sit moderselskab Facebook, ved at blive et “lidt af hvert” medie, forstået på den måde, at mulighederne og funktionerne er eksploderet.
Læs mere
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 14. December 2016

Få loyale kunder og sælg mere med et nyhedsbrev

Der er mere en 3,2 milliarder email konti, 95% af alle forbrugere bruger email og 91% af dem tjekker mail en gang om dagen (kilde: socialmouths.com). Hvis det ikke lyder som en oplagt mulighed for at komme i kontakt med dine kunder og skabe salg, så har du ikke hørt efter i timen.
Bliv klogere på nyhedsbreve

Niels Opstrup

Bestyrelsesformand

Mail: niels@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4029 3033

Bestyrelsesformand
Advokat (H)
Præsident i ADVOC
Lær Niels at kende
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 21. September 2016

Sådan forebygger du en shitstorm

Ved du, hvad en shitstorm er og hvordan du aktivt kan være med til at forebygge en shitstorm? I dette blogindlæg får du kort nogle gode råd og viden om, hvad du kan gøre for at undgå stormens susen.
Læs mere her

Digital mediestrategi - Facebook

Grenaa Anholt Færgefart kom med ønsket om øget eksponering nu og her pga. billigere færgepriser og ledige pladser ombord. Facebook kampagnen blev en succes og det resulterede i flere bookinger - selv uden for sæson.
Se vores løsning
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 28. November 2016

Sådan gør du dine Facebook opslag mere effektive

Her får du kort en et overblik over, hvordan du kan gøre dine Facebook opslag mere effektive, så de kommer ud til flere følgere og skaber engagement i form af likes, kommentarer og delinger.
Lær mere om effektive opslag her

Design af kortstandere

Norddjurs Kommune har fået fremstillet nye kortstandere i Grenaa skov- og hedeområder samt i Porsebakkerne ved Auning. De indeholder både opdaterede og nytegnede kort, omtale af områderne samt fotografier.
Se vores løsning

Beboerbrevet

Boligselskabet B45 udgiver et par gange om året et mindre magasin, der distribueres til samtlige beboere, medlemmer og ansatte. Magasinet findes også i digital udgave.

Beboerbrevet indeholder nyheder og informationer fra boligselskabet og historier med beboere og medarbejdere.
Se vores løsning

Randers Biz – jun/jul 2017

Om Randers Biz Læs vores magasin

Mogens Greve

Journalist

Mail: mogens@mercatus.dk
Tlf.: 8630 0619
Mobil: 4111 9910

Erhverv Djursland
RandersBiz
Ad hoc
Lær Mogens at kende

Erhverv Djursland – august 2017

Om Erhverv Djursland Læs vores magasin

Facebook workshop

Med udgangspunkt i Grenaa Idrætscenters ønske om at blive bedre til at skrive opslag til Facebook, lavede vi en skræddersyet workshop på tre timer.
Læs mere om workshoppen

Erhverv Djursland – september 2017

Om Erhverv Djursland Læs vores magasin
Af: Lykke Kroer Bertelsen – 31. January 2017

4 eksempler på video til din online markedsføring

I blogindlægget får du 4 konkrete eksempler på, hvordan du kan bruge video i din markedsføring.
Læs mere om video
14. December 2016

Få loyale kunder og sælg mere med et nyhedsbrev

Der er mere en 3,2 milliarder email konti, 95% af alle forbrugere bruger email og 91% af dem tjekker mail en gang om dagen. Hvis det ikke lyder som en oplagt mulighed for at komme i kontakt med dine kunder og skabe salg, så har du ikke hørt efter i timen.

Det kommer ofte bag på virksomheder, at der er stort potentiale og nye kunder at hente gennem brug af emailmarkedsføring i nyhedsbreve. I Danmark er emailmarkedsføring den mest effektive og alligevel uudnyttede salgskanal.

Udbytte af nyhedsbreve

Det er et oplagt markedsføringsinstrument for små og mellemstore virksomheder, da det alene koster den tid, du skal bruge på at skrive det og sende det ud. Dit konkrete udbytte kan være at:

  • Øge salget til dine kunder.

  • Bevare en top of mind position, så de altid vil tænke på dig, når de skal handle.

  • Få et responsive design, så dine emails kan læse på mobil, tablet og computer. 

  • Forbedre din kundepleje og få flere loyale kunder.

  • Få nye kunder gennnem spændende artikler, billeder og videoer.

Gode tips og tricks til at få succes med dit nyhedsbrev

Gør det nemt at tilmelde sig nyhedsbrevet

Du skal sørge for, at det kun tager et sekund at tilmelde sig. Det kan du f.eks. gøre ved at lave en simpel tilmeldingsblanket på forsiden af din hjemmeside og på Facebook. Sådan en blanket, kan du oftest udforme i det emailmarketingssystem som du bruger til at udsende mails.

Gør det klart hvad modtageren får

Du skal gøre det klart, hvad det er kunden får, når personen tilmelder sig. I dag giver vi ikke alle og enhver adgang til vores indbakke så fortæl kunden, hvilken værdi du giver. Det kan f.eks. være eksklusive tilbud, de seneste nyheder, gratis download af e-bog, invitation til jubilæum/åbent hus eller, hvad der ellers er relevant for din målgruppe.

Vær konsekvent

Lav en forventningsafstemning med dine læsere om, hvor tit de kan forvente at nyhedsbrevet dukker op. Ved at give de informationer allerede på tilmeldingsblanketten er du sikker på, at de kunder der tilmelder sig virkelig er engagerede og ikke ender med at framelde nyhedsbrevet senere hen.

Vis hvem du er

Når kunden åbner din email, må der ikke være tvivl om, hvem afsenderen er. Derfor skal du  tydeligt signallere at mailen er fra dig ved at indsætte logo osv. Sørg for at emailen minder om din anden markedsføring, så den er genkendelig for kunden.

Sæt dig ind i reglerne

Der er klokkeklare regler for, hvordan du må markedsføre dig på email. I værste fald kan du risikere at få bøder for overtrædelser, så brug lidt tid på at forstå lovgivningen.

Vær relevant og kortfattet

Du skal huske, hvad du lover dine kunder. Begynder du at udsende noget helt andet end det de regner med, så lever du ikke op til forventningerne og straffes med afmeldinger. Du skal heller ikke sende en hel roman, da mange læser et nyhedsbrev på farten f.eks. på mobilen og derfor skal dit indhold både være relevant og kortfattet. 

Der er mange andre ting som du kan nørde med i din email markedsføring, men hvis du følger rådene herover, er du rigtig godt på vej. Derudover kræver det selvfølgelig øvelse og en grundig evaluering af indsatsen, så du hele tiden kan forbedre de emails, du sender ud.
God fornøjelse!

 

Lykke Kroer Bertelsen

Digital chef & associeret partner
Mail: lykke@mercatus.dk · Tlf.: 8630 0619

Lær Lykke at kende